Kvällsritt på Gwenda. (Ella)

Idag red jag och Oliva ut på eros och Vilja. Vi övade på att låta en av oss rida en sträcka och göra halt och stå kvar där medans den andra rider förbi ch gör halt en bit längre fram. En fantastsk öving som tränar hästarnas koncentration och lydnad. Vi gjorde övningen både i tölt, trav och galopp. Att de dessutom blir väldigt alerta och pigga, är bara plus!

Efteråt tog jag en sväng på Gwenda på ridvolten och hade tur som fick John, min sambo, att fota oss. Så här komme rnågra bilder från kvällens korta träningspass. Gwenda och jag jobbar mycket på att mjuka upp henne i sidorna, att flytta henne för skänkeln även i trav och att kunna böja och ställa åt båda varven. Det går frammåt!



































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0