Ordningen är återställd. (Ella)

Nu när jag ser ut genom fönstren på mitt lilla hus Lillsjön (grannsjö med Snäcksjön), så ser jag sex betande hästar.
Tre svarta (Gwenda, Ayah och Vilja), en musblack (Frostrós) och två fuxar (Glod och Aradis).
Äntligen börjar ordningen bli återställd här på Snäcksjön, hästarna är hemma igen.

Nu är vi dessutom fler i stallet som hjälper till, fodrar, rider och tar hand om hästarna.
Förutom mig, så har en av mina bästa vänner, Linda, kommit hit för att spendera i stort sett hela sommaren här.
Jag och Linda lärde känna varandra på ett ridläger på Bärby för 10 år sedan och har även jobbat ihop där.
Förutom oss två så har John, min kille, fått ett uppväckt intresse för ridning, vilket jag givetvis tycker är jätteroligt och försöker uppmuntra.
Under sommaren kommer även Olivia hålla till i stallet, när hennes favorit Aradís äntligen är hemma, kommer dte vara svårt för henne att hålla sig borta.

Så vi blir ett härligt litet gäng i stallet i sommar.

Glädjande nyheter är också att Glod och Aradís varit på betäckning hos Gammur och båda redan tagit sig. Så det blir åtminstone två små föl på Snäcksjön nästa sommar.


Linda på Vilja mellan Gwendas öron.


Frostrós njuter av att rulla sig.


Vilja och Frostrós rular och Gwenda tittar på.


Linda på Vilja och Olivia på väg upp på Frostrós.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0