Frostrós.. (Malou)

Den där Frostrós.. hon är ibland för smart för sitt eget bästa
Nä vänta nu, det där lät lite väl negativt.. låt mig uttrycka mig lite mer positivt:
Hon är en jättebra el-testare
Finns det inte el på tråden, så går hon bara igenom
Och de 2 trådar som sitter emellan verkstan och stallet har ju ingen el
De används bara som en säkerhet så att inte hästarna när de går i trädgården ska kunna ta sig ut på stallplan
Där står ju lite maskiner och transport och rockard mm

Men nu tyckte Frostrós att det dröjde lite för länge med maten
förberedelserna tog för lång tid
bäst att sätta lite fart på aktiviteterna inne i foderkammaren.

Fast hon fick ingen utdelning av det (tyvärr Frostrós, det gick inte fortare för det) och inte blev jag glad över hennes initiativ-förmåga heller.. konstigt va?!

Annars är allt väl på Snäcksjön
Hästarna kommer när jag visslar
det är bara att gå ut och
vissel vissel
sedan gå in och göra nåt annat, eller ta en kortare cykeltur
när man är tillbaka står hästarna vid grinden och väntar
Behändigt är ordet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0