Äntligen inne igen (Malou)

Halloj ni andra som skriver i Snäcksjö-bloggen
jag hittade inte lösenordet, så det har ändrats nu. Hör av er till mig så får ni det nya.
Om det är ett bra eller ej, har jag ingen aning om. Vi får ändra igen, om det är svårt att komma ihåg.

Perla stackarn kliar sig..
Det gick inte att ha henne ute med täcke dygnet runt.
Så nu går hon in på natten och får vila
Hennes juver är ansatt av alla insekter
Idag tvättade jag det med Schampozon och satte på aloe vera före Africa-sprayen
Nu sprayar jag hela henne, innan täcket åker på och sedan över täcket också.

Kära insekter, låt Perla få vara ifred. Det finns andra att ge sig på..

Det har blåst några dagar, men det känns bara skönt.

Ra har haft diarré i samband med Glods fölbrunst. Jag fick probiotika av Cristin som han fick 2 ggr, sen var det bra.
Jag och Olivia tvättade honom en gång till. Satte på silonsalva, denna fantastiska braattha-salva. Den stöter väldigt effektivt ifrån fukt och vätska och skyddar redan utsatta ställen.

Och Du Ella, den här gången var det hur lätt som helst att sätta på grimman.

Ur har inga problem, det är en överlevare av stora mått, vilket måste till med en sån mamma.. say no more ;-)

Eyvi och Elsa kommer upp nån gång nästa vecka och ska titta på fölen (=Ra) och hälsa på lite. Kanske kan Cristin komma nästa fredag-lördag och ultraljuda stona, vi får hoppas. Hon är på kurs på Bärby hela veckan och då är hon ju så näääära, tyckte jag.

Lugna dagar i övrigt

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej, kul med en sida som handlar om islandshästar!
Jag och min man har fyra isisar som vi bloggar lite om, intressant att läsa om er träning mm. /Lisa

2008-03-09 @ 18:02:17
URL: http://www.elisabethheringhaus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0