Avramling (Lina)

F*n va ont jag har i höger lillfinger. Knappt att jag kan skriva. Men jag ska ta det lite kort.

Red ut på Vattar idag, det va en skogsmaskin i skogen på skogsvägen, vilket han blev väldigt stressad och upspelt av. Så efter ca 20 min när vi travade, fick han för sig att ngt va läskigt, så han gör en 180* sväng och jag dimper i marken. Håller fast i tygel, och blir släpad en bit. ville ju inte släppa när jag va helt själv ute. Så det resulterade i brännskada i handen efter gummitygeln, och ett knallblått lillfinger. hmmm... jag kan ju böja på det iaf.

Annars klarade jag mig bra. känner lite i handleden oxå men annars så går det bra. Får se hur det blir med fingret imorron. Riktigt otursvår för mig i år. Inte bra alls. Hoppas jag repar mig snart. Får väl annars komma på ett annat sätt att ha tyglarna i handen, för tävling är det om två veckor.

Annars har det varit lugnt på Snäcksjön. Vattar har stenkoll på "sina tjejer" och hästarna verkar må ypperligt. Vilja och Frostrós har inte riktigt fattat det här med att gå ut ur stallet när dom har ätit klart sitt kraftfoder. Men släpper man ut Vattar och Glod efteråt så "puttar" dom på "småtjejerna".

Vattar har redan hunnit med att bada två gånger. Han verkligen älskar det. Han leker med Vattnet.

Bild från förra året när vattar badar tillsammans med halvbrorsan Thori;
image147

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0