dimmaaaa (olivia)

Idag fick vi sluta tidigare, så jag skyndade mig till stallet för att hinna rida innan det blev mörkt.  Jag fick börja med att klaffsa genom en massa gegga för att komma till hästarna som såklart stod ute på ängen, så långt bort från stallet man kan komma. När jag tillslut hade fått på Glod all utrustning plus diverse reflexer, började jag med att lösdriva henne på banan. Ett knep jag fått av Malou :) Så hon var uppvärmd och klar när jag gav mig av. Tyvärr betedde hon sig konstigt under hela ridturen.. Hon skulle titta  på allt, och ville oftast inte alls göra det jag bad henne om. Konstigt.. Men jag antar att även jag har sådana dagar^^  När vi var påväg hem till stallet igen kom dimman. Jag hade inga vantar så det blev jättejättekallt men Glod knatade på så det dröjde inte så länge tillls vi kom in i stallet och jag kunde värma mig i foderrummet:) När Glod fått sitt täcke och sin mat var det Frostros tur att komma ut och röra på sig. Jag tog ner henne till longervolten och började driva henne. Även hon verkade ha en dålig dag. Hon var överdrivet seg. Mycket värre än vanligt. Jag fick bokstavligt talat jaga runt henne. Undrar vem som blev tröttast.. Men men.. det är  ju trots allt hästarnas egna viljor som gör det så roligt att hålla på med dom:)

Kommentarer
Postat av: Ella

haha, låter som en, hrm, heldag ;)

2006-12-01 @ 03:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0