Amor- vår hopptalang (Malou)

Klippt från Hemsidan, våren 2006.


Ámor - vår nya hoppbegåvning..
Att flytta Ámor från mamma Glod och de andra i stohagen, har visat sig inte vara det lättaste. Tillsammans med Perlas hingstföl Eros skulle han flytta över till hingstflocken. Men Àmor ville absolut inte vara nån annanstans än i sin vanliga flock (och ändå har vi skiljt på dem varje natt och ökat på tiden allteftersom den senaste månaden) Hela stoflocken stod inne, Amor och Eros kom in till hingstflocken. En kvart senare hade Amor hoppat över staketet - han är ju så himla stoooor också och plötsligt verkade hans långa ben abnorma.. Vi satte upp en tråd till. Och nu var det rätt högt.. men det stoppade inte honom. Så det var bara att ta in Ámor i stallet, ställa honom i Kjarnis hingstbox. Och där står han nu, till dess att jag har hittat en lösning. Att avvänja dessa 2 hingstföl har inte gått som det brukar. Men Eros är iaf kvar i hingstflocken. Det räcker med en hoppbegåvning i familjen, inte sant.

----- trodde jag -----

När jag kom ut, så stod Eros på stallbacken.. Antagligen har han motats ut av de äldre taskmörtarna :-( <---- de lite äldre unghingstarna. Minns de inte sin egen osäkra ungdom?? Ack ja, det var bara att ställa in honom med Ámor och sedan fick de bli inne. Vi har en ny plaaaaan för hur överflyttningen ska gå till - lite råd och hjälp på vägen av Hreggi har vi fått också - Tjaa och sen när jag trodde att allt var lugnt, så kom Sirkus, också en nykomling i flocken, för nära de andra och motades ut han med. Då tyckte jag att det kändes lite mooootigt.. Men vi tog in honom i hagen igen och sen gick det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0