Uteritt och mobiljakt (olivia)


Idag red jag ut på Aradis tillsammans med Ella på Thori och med Glod o Pärla som handhästar. Vi red upp mot Snesslinge och Ella hjälpte mig att försöka få Aradis att gå samlat och energiskt i skritten. I början var hon mest irriterad men blev villigare mot slutet. Jag kände en väldig skillnad på hennes reaktioner i förhållningarna. Kul! Vi hade oxå en väldigt intressant  "skattjakt". Ella upptäckte plötsligt att hennes mobil var borta, så vi red tillbaka samma väg för att leta efter den. och visst! där låg  den och glänste i solen =) När vi inte var så långt hemifrån började Pärla ( som satt fast i Glod, som i sin tur satt fast i Thori) att krångla. Hon lyckades slita sej och fick gå / springa hem på egen hand. Lite pinsamt när vi red förbi en gård där det stog två tanter och stirrade på oss^^  Men allt gick bra iallafall och alla kom välskinnade tillbaka. Ännu en lyckad ridtur =)

Jag och Aradis. Fotograf: EllaAradis i vårsolen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0