uteritt och frostrós-jakt (olivia)

Idag red jag ut på Aradis. Vi red i ca 60 min och hade det jättemysigt! Aradis gick jättefint och avslappnat. Jag d ganska mycket i trav och galopp och även om hon gärna vill dra på i galoppen så är det inte längre på det okontrollerade sättet. Man känner på henne att hon har kul och är någorlunda avslappnad istället för att bara kuta. Det var ganska kvavt ute så hon blev ganska svettig, så efter ridturen lät jag henne ta en simtur i sjön. Härligt :)

Sen var det dags att fodra. Det tog en halvtimme att hitta och få in alla hästar i stallet ftersom de stog allra längst bort i hagen. Jag fick iallafall hem dom.Men inte förrän då, när vi var framme vid stallet igen jag upptäckte att Frostrós inte var med! Jag fick gå tillbaka och leta efter henne, och tror ni inte att hon brutit sej ut på ängen igen? Nåja, hon var iallafall lätt att fånga och resten av dagen gick utan trubbel:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0