Skogstur på Aradis (olivia)

Idag,onsdag red jag ut på Aradis. Sist jag red henne hade hon ingen riktig kolla på traven,men idag gick hon jättefint! hon var avslappnad i alla gångarter och lyssnade villigt på mina hjälper. Härligt! Lilla söta Aradis:)

Efter ridturen gick jag in och fick mej en god kopp te tillsammans med Malou medan ja väntade på att Ella och Matilda skulle komma hem. När dom gjorde det gick vi ut i hingsthagen och lockade in hingstarna i fållan, så att det skulle bli lätt att få tag i dom när veterinären kom och skulle vaccinera. När hingstarna var inne gick jag och Ella ut och HÄmtade Glod och Thori som vi red på banan. Ella hjälpte mej att få lite ordning på Glod och få henne att slappna av och böja sig ordentligt. Det var riktigt jobbigt,men i slutet släppte det och funkade ganska bra:)

Det blev lite trassligt när veterinären kom, vilka hästar som skulle ha vad.. men tillslut redde det ut sig bra:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0