Papegojstigen och galopprace (olivia)

När jag kom till stallet red jag ut på Aradis. När vi kom upp till snesslinge by var det många saker som hände på samma gång.. Människor som tjoade,höns som kacklade och en stor ekld på en äne vid vägen. Stackars Aradis blev alldeles förskräckt och vågade knappt ta sej förbi alla de läskiga sakerna. Men tillslut tog hon mod till sej och travade förbi med högt huvud. Hon var uppstressade nder nästan hela ridturen. Först när vi nästan var hemma och jag travade en sista gång gic hon ordentligt avslappnad och sträckte ut halsen ordentligt. Efter ridturen fick hon ta sej ett dopp i sjön.

Sen red jag på Glod ut tillsammans med Matilda-Blakkur och Ella-Sorti. Ella visade oss en ny väg som hon hittat och det blev mycket trav och även några små skutt över dverse stockar/pinnar som låg tvärs över stigen. På hemvägen tog vi en lång (snabb!) galopp. Väldigt roligt tyckte både hästar och människor! Ella och Sorti försökte flera gånger springa förbi Glod, men se det gick inte! Damen kan allt ta i när hon vill. Även dom hästarna fick bada när vi kom hem. Blakkur tyckte att vattnet var lite för läskigt för att gå ner i, men efter mycket lockande och med hjälp av de andra två kusarna kom även han i .

=)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0