Paddockridning och vaccination.

Idag har jag inte fått så mycket gjort som jag hade planerat. Tänk vad tiden kan gå fort vissa dagar. Mamma har varit sjuk och Matilda hoppade av sin studsmatta och gjorde illa handen, stackarn!

Men jag hann iaf med att rida Thori på banan. Thori kändes pigg och alert men fortfarande så vill han helst smita undan när det blir jobbigt och göra någon latmansvariant på det jag ber om. Men han är helt klart bättre än förut. Nu har han varit här i 10 dagar! Idag blev dte mycket skritt. Mycket samlande och lösgörande, ställa, böja, flytta och samla. Jobbigt men rätt roligt ändå tyckte Thori som var riktigt duktig! Gick igång helt rent i tölten efter att blivit ihopsamlad, men orkade inte bära sig rent  helt korrekt längre sträckor. Red säkert i en timme och nästan  bara i skritt. Avslutade i trav och då helt plötsligt satt traven mycket bättre än tidigare ridturer och i början av passet. Han kändes överlag starkare och mjukare efter passet. Konditionen är dock fortfarande ett problem. Vi måste få upp flåset mera!

På kvällskvisten kom veterinär Persson och började reda i härvan med alla vaccinationer på hingstflocken, ja herregud, med 12 olika hingstar och några som ska ha dittan och datten och de flesta som inte skulle ha något alls, var det inte helt enkelt. Men till slut fick vi ordning på det hela också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0