Ny inneboende, galen körtur och lösgörande arbete på volten.(Ella)

Jag åkte iväg för att hämta Thori och Matilda och Lina följde med, Thori gick lätt in i transporten och väl här hemma så fick han nosa lite i stallet innan han släpptes ut i hemhagen med flocken.  Vilken fart det blev på honom och vilket liv det blev i flocken.
Thori är en snygging!

Vattar beskyddade sin flickvän Vilja i vått och torrt och var inet helt förtjust i att Thori kom in med dundrande steg (vilket steg sen!) utan tog sitt ansvar som flcokens "hingst" (host host) på fullt allvar.
Thori och Vattar
Frostrós, aka Polisen var inte heller överförtjust. I stort gick det hela lugnt till, massor med studsande omkring i trav samt lite tjut, men när jag tittade till dem på kvällen stod Vattar och Thori och delade på en höhög och allt var frid och fröjd.

Tjejerna hade en riktig badardag idag och när jag kom hem så hade Aradís, Blakkur och Vattar fått sig en schamponering och gick i trädgården för att torka i solen!
Matilda tvättar Blakkur, Aradís i mitten och Lina tvättar Vattar till höger.

Glitnir som igår fick flytta från hingsthagen till en egen hage, där det fanns en aning gräs (ytterst lite) var idag mer eller mindre knäpp.
Ella och Glitnir spexar
Jag och Matilda tog ut honom på en körtur och han betedde sig som om han hade fått en havreknäpp, kunde inte skritta och for iväg som skjuten ur en kanon och ville helst inte sakta av, han fick gå två vändor istället för en och var relativt lugn och "avsprungen" på väg hem. Men med alla hormoner som kommer nu på vårkanten så är det inte konstigt om det sjuder av energi i honom, dags att jobba lite hårdare tror jag.
Ella och Glitnir

Glod var näst på schemat och jag red henne nere på ridbanan. Jag koncentrerade mig på skritten först och främst, var sträng lärare mot mig själv och höll sitsen under lupp. Fokuserade på att få Glod mjukare i sidorna och trampa ner i skritten mera och runt min innerskänkel på volt. I början var det stelt och hon kändes även lite hård i munnen. Men det lossnade och jag fick till traven på det väldigt fint. Avslappnat med bärighet och kraft. Kändes kul!

Imorgon är det tävling på Bärby och jag ska dit och kika en stund har jag tänkt, heja på Lina som ska rida femgång! Sen blir det massor med hästarna här hemma när jag kommer hem!

Glitnir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0