Lastträning och löshoppning! (Ella)

Igår började jag dagen med att åka  ut för att lasta en "problem" häst som inet hade någon som helst lust att gå på transporten. Med lugn och ledarskap stod han snart inne i transporten och gick in och ut både med mig och mattar och husse. Väldigt roligt och hästen ifråga verkade mest förvånad över att han blivit överlistad men såg iaf nöjd ut med situationen.

Väl hemma igen löshoppade jag och Lina Glod, Aradís, Frostrós, Thori och Vattar. De tyckte alla att dte var jättekul, tom Frostrós var på hugget!

Thori
Thori har ju inte lika bra kondition som de andra så när han började bli trött var de andra knappt flåsiga och han fick stå i longervolten och titta på när de andra fortsatte att hoppa.

Glod hoppar
Aradis och Glod skulel naturligtvis alltid lika i täten...Surprise!

Aradis hoppar

Vattar

Sen var det Glitnirs tur. Glitnir har ju en enorm smidighet och hoppade med lätthet och ganska nonchalant över de "jättehindren" jag tyckte att jag satt upp. Dessutom verkade han tycka att det var hur roligt som helst! Efter simturen efter ridningen i förrgår är han skinande blank i pälsen och såg så vacker ut när han svävade fram i trav att jag nästan blev religös.. Sen har han ju en kort samlad galopp under sig själv också som får honom att se rysligt häftig ut.

Så nu har jag bestämt mig för att vi ska ut och tävla.
Wången 9-11/6 blir premiärtävling. Första tävlingen någonsin för Glitnis och första för mig på massor med år. Hjälp! Håll tummarna!

Pappa kom förbi på kvällen igår och hjälpte mig åka iväg och hämta ett lass till med ö, iom att dte inte har växt så mycket den här våren som det brukar. Hö-bonden var ytterst trevlig och pratglad och vi hade en lång pratstund om alla tokigheter som hände ri vår värld nuförtiden. Jodå, en vanlig dag på gården med andra ord!

Nu är det dags för mig att ta mig ut i stallet. Imorgon fyller Matilda år också så det är full fart här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0