"Långtur" på Thori. (Ella)

Nåja, så lång var den väl ändå inte. Men en bit längre än vad Thori tidigare gått och han kändes pigg och fin. Min första idé att a med Glitnir som handhäst visade sig vara omöjligt och det var nog en av mina sämre ideér och Glitnir fick stanna hemma. Men man vet aldrig förrän man provat!

Nåja, turen i sig var jättemysig, vi red ut tillsammans med Lina/Vattar och Marie/Sorti. Även om Thori helst inte travar alls nu (trots attd te är just traven jag lagt all fokus på) så har hans galopp blivit avsevärt mycket bättre. Idag bjöds jag på i särklass den bästa jag någosoin ridit honom i. Tölten kommer. Dte är ju heöst pass och helst lite obalanserat men nu är det inte omöjligt längre, den finns där, med lite (mycket) pock och drivning så kommer den. Han känns iaf betydligt piggare och nu reagerar han (om än bara måttligt) när andra hästar galopeprar förbi honom och han hamnar på efterkälken. Tidigare kunde han inte brytt sig mindre.

Matilda longerade Glitnir åt mig och Aradís och Glod fick stå. Imorgon har jag storartade planer på vad jag ska hitta på med alla hästar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0