Hoppning... eller nått... (Lina)

Jag tänkte att jag skulle hoppa Vattar idag för att hindrena var fortfarande uppställda på banan, och så blev det. Men om det blev så mycket hoppning vet jag inte. Vattar provade att smita undan alla hinder, vilket lädde till att jag nästan flög av bitvis. Men sen så kom Vattar på att man kan stanna framför hindrena och sen hoppa, vilket han gjorde och högt över naturligtvis. Om jag drev mycket i trav så gick det att hoppa ganska flytande. Men men. Jag har konstaterat idag att jag ska satsa på gångartsträning istället. Det är mycket lättare och dessutom ramlar man inte av lika mycket.

Idag var jag ensamen i stallet, vilket va rätt skönt fast dock lite ensamt. Men jag städa och greja lite. Borstade alla hästar med ryktstenen, och HJÄLP vad mycket hår som föll av. Dom tappar det sista av vinterpälsen nu. Och när jag stog och brostade på alla fick jag bekräftat att Vattar är en  mindre häst än dom andra. Även mindre än Vilja som är 2år (!!!) Men det säger inget om att han inte hänger med. Han trampar på rätt bra.

Nej nu ska jag sova så jag orkar med ännu en dag i stallet imorron (dock efter jobbet).

Kommentarer
Postat av: Ella

Låter som om vi får ta den där hopplektionen iaf.. ;) kramar

2006-05-04 @ 23:07:31
URL: http://www.malou.se/hastar/hestar.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0