Hästen som fattade passen men inte galoppen (Lina)

Vattar
Vattar från Helsingen

Idag var första dagen som jag var ute och red på Vattar tillsammans med Olivia och Aradís sen jag var på träning med honom för Hjalti. Då vi skulle lägga pass eftersom vi ska tävla femgång på söndag. För mig gick det väl sådär och sen lag Hjalti Vattar i pass och det gick kanon. Och idag när vi skulle galoppera så lag sig Vattar bara i pass och det spelade ingen roll vad jag gjorde det gick inte att få ner honom för det. Men tyvärr så passade Aradís med Olivia oxå. Men tillslut när Aradís och Olivia galopperade före så fick vi en galopp. Nu gäller det att träna trav ett tag så han inte blir lika passinriktad och istället tar galoppen. Sen gick det lungt hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0