Handhästridning på hög nivå! (Ella)

Igår red jag, Matilda och Lina ut, iom att tiden var kort och det var många hästar att motionera fick vi göra det bästa av saken, rida med handhästar!

Jag red Glitnir, hade Glod som handhäst och Frostrós satt fast i Glod (för att lära sig att följa med). Matilda red Blakkur (och det gick jättebra!) och Lina red Vattar och hade Aradís som handhäst. Vi hade en riktigt härlig ridtur och hästarna verkade tycka att det var hur kul som helst att vara ute så många. Solen sken (jag red i T-shirt!) och hästarna var pigga (och Glitnir var hormonstinn..)

Igår kom Jenny, Hreggi, Elsa och John-Olov förbi och släppte in tre nya hingstar i hingstflocken, Glitnir fick flytta till mellanhagen och gå själv, nu börjar homonerna komma och han blir lite väl elak på smågrabbarna då.

Idag åkte jag till Forsmark för att lasta Tindra som skulle på inridning på Bärby hos Isa. Allt gick bra ända till vi började åka och Tindra hoppade över bommen, slog en kullerbytta och hamnade på rygg i transporten! Mycket obehagligt, men efetr att ha pulat och hållit sig ur vägen för henne när hon vilt försökte ta sig loss, så fick vi upp henne på benen och bort allt i transporten, hon fick åka lös till Bärby.

Nu ska jag åka tillbaka till Forsmark och hämta Thori, som jag ska träna en månad, ska bli jätteroligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0