En helg i stallet (Lina)



Aradís + Vattar
Vattar å Aradis (nybadade)

Igår (lördag) var jag och Ella ute och red på Vattar/Thori (halvbröderna). Allt va frid och fröjd tills vi skulle börja med tölt,halt tölt halt. Dååååå ställer sig Vattar på två ben! Han vet precis vad som är på G. Det slutade med att vi var nere i dikena och i träd. Då började jag att ställa honom varjegång vi gjorde halt för då kunde han inte ställa sig hela tiden. Och då vart han lugnare. Jag fick förresten mina nya "magic boots" som jag självklart var tvungen att prova. Vilken takt och lyft han fick i tölten!! =) Sen övade vi galopp, halt och Vattar insiterade på att gå i pass. (vilken liten passhäst man har).

Lina+Vattar tölt
Tölten ska bli bättre....

Och sennär vi kom hem tänkte vi att hästarna kunde bada. Men vattar tyckte att man kunde ligga i vattenbrynet och ha det mysig (se bild på Ellas inlägg under).... Ja, Vattar betyder ju Vattenhäst och det stämmer bra det... ;)

 Ella skulle rida Glitnir. Och jag provade att rida Blakkur. Det var år sen jag red en häst utan pass. Vilket var lite konstigt men jag fann mig i det ganska fort. Vi övade kurvteknik på banan. Han vart lite ställd när jag sa åt honom att man inte fick göra som man ville (även fast man e 25).

Idag (söndag) så löshoppade vi Glod, ARadis, Thori, Vattar och Frostrós på banan. Det tyckte alla va jätte kul. Fast Thori blev trött efter ca 4 varv ;) Men han fick springa och hoppa lite endå. Sen ställde vi in honom på longervolten och fortsatte att driva dom andra. Alla hade mer eller mindre bra hoppteknik. Men alla var nöjda efteråt...

Sen kom Martin och hämtade mig och Ella fick ta de sista stallsysslorna...

Imorgon väntar ännu en dag....

Glod + Vattar på banan
Vattar med Glod i bakgrunden på banan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0