Dommarsekreterare och töltträning på volten (Lina)

Igår (lördag) satt jag som dommarsekreterare för första gången på Gladur Regional. Jag fick sitta åt Peter Häggberg. Det var både roligt och intressant. Man lär sig mycket och i pauserna kan man fråga om man har ngn fråga. Jag och Vattar har ju så smått börjat tävla femgång. Och så sa han ofta förtidig läggning. Och då undrade jag när man ska lägga. Och han svarade att när man kommit ut ur kurvan och hästen är rak, och sen ska man aldrig "bromsa in" hästen i passen. Men kallt var det igår (och det var endå 20 maj). Efter lunchen fick jag låna ett ylletäcke, vilket var guld värt!!

Idag satt jag på Vattar mina nya "magicboots" från topreiter, dom är underbara!!! Och jobbade tölt på banan. Han gick kanonfint! Och fick jätte bra lyft. Vänta bara tills vi kommer till en ovalbana, där han alltid tar i och går i kanonform. Han älskar det!

Nu är det uppladdning för tävling om två veckor på solbacken i sala. F1 och T1 är det som gäller!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0