Onsdag-tisdag (Lina)

Onsdag
I onsdags red jag en stund för Ella inför tävlingen i helgen. Vi koncentrerade oss på traven och han blev mjuk och fin tillslut. Fast vi måste jobba mer på bärigheten i bak. Annars känndes det kanon.Packade lite grejer eftersom jag skulle åka på torsdagen efter jobbet.

Torsdag
Dagen började med att jag gick upp vid 5 för att åka till Gräsö för att hämta transporten. Sen åkte jag tills tallet för att packa in i transporten och putsa sadeln. Sen åkte jag och jobbade.

Jag kom till stallet runt halv 5 och packade in och lastadeVAttar. Sen började vi våran färd mot sala och solbacken i sätra brunn. När jkag kom dit hade Leanne redan sadlat Klaengur och jag sadlade lite fort och red en stund med henne. Vattar va jättepigg torts att han stått ca 3 timmar i transporten.

Fredag
Dagen började med veterinärbesiktning. Vilket gick bra den här gången eftersom han brukar tölta men den här gången så travade han på friskt. Sen va det dax för Leanne och Lisa och rida fyrgången. Och då var det dax för mig att vara coach. Det gick jätte bra för båda tjejerna. Sen var det min och Vattars tur att värma upp inför femgången. Han va pigg och lätt i handen. Vi red fram i deras fina ridhus.

Allt gick jätte bra tills vi skulle lägga passen. Första läggningenn så blåset försäljningstältet iäg och Vattar blev jätte rädd. Och vi missade totalt på första läggningen. Andra läggningen fick vi visserligen pass men det gick inte så fort för jag ville inte trycka på mer eftersom då skulle han gå upp i galopp. Så det blev 0r på passen. Men vi slutade på 3,13 och jag var nöjd.

Sen skulle jag rida töltprogrammet. Och han har aldrig gått så bra i tölt ngn gång. Fick upp bra tempo i ökade tölten tillslut. Men jag fick en sdomarkomentar som jag är väldigt nöjd med, "ok takt, ngt lågt tempo, men prydligt"

Tölten slutade på 4,30 rekord igen =) det går bara framåt.

Lina väntan på passen
Väntan på passen


Lina tölt
tölt

Lina galopp
galopp


Lina närbild
närbild



Lina skritt
samlad skritt


Lina trav
trav



Lördag
JAg och vAttar åkte den lååånga vägen hem och han var glad att komma ut i hagen med sina tjejer igen.

Söndag
Inga hästar idag....

Måndag
Jag red ut på Vattar och bara hade det mysigt. Tänkte inte på att jobba eller nått...
Vi hoppade en liten stock och det slutade i ett glatt bocksprång =D

Tisdag
VA inte på sväcksjön idag... Men red hos min pojkväns mamma. Red Ofeigur som inte kan tölta utan jobba med honom på banan. Börjar kännas att det finns där ngnstans. Jag har märkt att min ridning har utvecklats mycket undervintern. Vilket är härligt att känna.

Nu måste jag åka och jobba. HAr fodringen idag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0