Fullspäckad vecka och tävling på Wången! (Ella)

Glitnir och jag var alltså uppe i Wången i helgen och premiärtävlade!
Efter 56 mil ungerfär på vägen kom vi fram torsdagskväll.

Red fyrgång och tölt uttagningar i fredags. Första tävlingen för oss två och Glitnirs första ever. Hingsten Glitnir steg fram. Han var helt tokig i alla hästar (stoooon), i allt som hände, lät och rörde på sig. Han skriade och for runt och gav mig inte en lugn stund.

Vi startade i fyrgången som andra ekipage på hela tävlingen och jag tyckte att han kändes jättefin. Formen satt inte riktigt och han var helt klart mer spänd än i vanliga fall, men han gick rent i alla gångarter och flott. Dock så hade vi lite olika idéer vad som egentligen är "kort" eller "mellan" tempo. Domarna däremot var väldigt hårda och det hela slutade på 5.10. Inte ens när jag fick domarkommentarerna kunde jag förstå hur de kommentrarerna hörde ihop med poängen. Nåja. Jag var iaf jättenöjd och han skötte sig kanonfint.
Tölten kortade jag upp honom mer ordentligt i korta tölten och fick poängen 5.77, jag var jättenöjd och han kändes kanonfin, vilket ledde oss till B-final dagen därpå.

Finalen var lååång, många varv i ökningarna och ökade tempot. På slutet var han riktigt trött, men tyckte att dte hela var jättekul då han konstant från det att vi gick in på banan gick och smågnäggade HELA finalen. Jag höll på att smälla av! Tydligen hade han hela härligheten ute under vissa perioder också. Han var inte skrikig, men lät hela tiden.  Nåja, mycket bra miljöträning om inte annat. Vi fick poängen 5.83 och jag är jättenöjd. Dock så ledde hela hingstigheten till att jag fick mycket mer i handen än jag är van vid och bromsen inte ritkigt satt där den brukar. Mao så fick jag ta i honom ganska ordentligt för atthan inte bara skulle dra iväg i sitt favorit tempo = full fart frammåt. Dte ledde till att det blev lite dragkamp och inte kändes så harmoniskt som jag är van vid. Glitnir var inet överförtjust i mina tempoval direkt...

Här komme rnågra bilder från fyrgången, tölten och töltfinalen.
Glitnir och EllaGlitnir och EllaGlitnir och Ella


Glitnir och EllaGlitnir och EllaGlitnir och Ella


Glitnir och Ella



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0