Heldag i stallet! (Ella)

Precis kommit in efter en riktig heldag istallet. Idag kom Peter och skodde samt verkade alla hästar och uppdaterade mig i allt skvaller och sånt som hänt under tiden jag varit borta, inte alltför mycket med andra ord.

Sen kom Marie med Sorti och gammel Blakkur och ihopsläppet gick väldigt lugnt till, även om de båda inte fick komma särskilt nära för krokodilen Frostrós..

Jagoch Lina red ut, jag på Sorti och med Aradis som handhäst och hon på Vattar. Vi red en sväng  och Sorti var hur pigg som helst, riktigt glad och rolig, en aning stel dock. Aradis är ju rolig och lätt att ha med sig så det gick bra (och undan..).

Glitnir har äntligen fått skor på sig så honom tog jag och löslongerade och dte märktes att han bara har stått och samlat på sig energi i ett halvår, för han for runt och bockade, visade upp sig och var allmänt supersnygg (trots stora magen..).

Blev väl en nio timmar i stallet sammanlagt och nu är man behagligt trött och redo för sängen.
Imorgon blir det fullfart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0