Dags att starta blogga!

Klart att det var dags för Snäcksjön att få sig en egen blogg!

För mig så har den senaste veckan (efter att jag kommit hem efetr 6½ månad i solen) mest handlat att landa hemma, börja kika på hästarna och sätta igång försiktigt att aktivera mig. Igår red jag för första gången. Både Glod och Aradis. WOW. Vilka hästar!


 Glod med fölet Hrimi

Red en kortis på Glod ut i full fart, lek och roligt samt passade på att känna på alla gångarter. Tölten riktigt fin bitvis och i traven hade hon fullt sjå med att fatta hur det kom sig att hon bytt ut fjäderlätta Olivia till tunga Ella på ryggen och hur man gjorde med balansen. Fortfarande unghästigt "Nä nu vill jag svänga...woooom". Men känns jättelovande! Rörelserna kommer och det märks att hon inte vet riktigt vad hon ska göra med allt bensprattel...

Aradis tömkörs
Aradis tog jag en längre tur på och det har hänt mycket under det här halvåret! Traven satt som gjuten och när jag satte henne på rumpan och tog tölten så var den både klockren och väldigt mycket starkare än när jag åkte. Sen är hon ju alltid lika rolig, frammåt och glad att jag kände mig mest som ett enda leende när jag kom hem fårn den 30 min långa turen. Fick till en riktigt fin galopp uppför en backe då hon tog i bra bakifrån med både aktion och samling. Både jag och Aradis hade lika kul. Hon är en pärla!

Idag var det dags för Frostrós att röra på påkarna igen. Tillsammans med Glod, Aradis och Vattar lösdrev vi henne nere på stora volten. Gud vad hon behöver komma ut och röra på sig! Idag hade hon fullt sjå att bara hålla Vattar på plats och var med andra ord mycket lättare att hålla igång. Efter några veckor såhär kommer hennes kondition vara kanon. För Vattar var det första gången att lösdrivas och han verkade mest tycka att Frostrós var en riktigt glädjeförstörare som inte lät honom ta ett steg förbi honom.

Aradis och Glod visade sin enorma trav när vi la ut lite kavaletti för dem att trava över. WOW!
De blir bara bättre dag för dag!

Har varit några härliga dagar i vårsolen i stallet. Vi är mitt uppe i ett städastallet projekt, samt har planer för ett fikarum och lite annat smått och gott. På torsdag får vi två nya inneboende i form av Blakkur, Sorti och Marie. Vi blir ett härligt gäng i sommar!

Dags för sängen!
Ella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0